Right-wing media launch witch-hunt against Grenfell activist Joe Delaney

 

Right-wing media launch witch-hunt against Grenfell activist Joe Delaney

By
Barry Mason and Robert Stevens

28 February 2018

Three right-wing newspapers have launched a filthy coordinated attack on Grenfell activist and North Kensington resident Joe Delaney.

Rupert Murdoch’s Sunday Times led on February 24 with an article headlined, “‘Homeless’ Grenfell Tower activist Joe Delaney has flat” with a subtitle alleging, “A campaigner claiming cash for food while put up in a hotel is still using his own home.”

The tabloid Sun—also owned by Murdoch—and the Daily Mail recycled these smears against Delaney the next day.

Delaney is living in a hotel room after he was evacuated following the Grenfell Tower fire that killed 71 people. But according to the Times, Mail and Sun, he is living the high-life on the public purse, “still using his north Kensington apartment” while “claiming food allowances of up to £300 per week and has a hotel room funded by the taxpayer.”

All three newspapers referred to Delaney as being “homeless,” in quotation marks.

The Times article is a political sting operation in the best traditions of the Murdoch press, complete with surveillance and undercover photography and unexplained access to Delaney’s personal data:

“A Sunday Times investigation found Delaney had not regularly been using the room paid for by the council at the Novotel hotel in west London,” wrote Times journalist Gabriel Pogrund. “Last week, he was photographed by this newspaper on two occasions leaving his flat close to Grenfell in the morning.”

Officials from the Conservative-run Royal Borough of Kensington and Chelsea (RBKC) council have denied accusations they supplied tenancy and financial records to the Times, but no credence can be given to…

Read more