Prison » WaPo Quietly Deletes Branson’s Venezuela Concert From Article After ‘Fake’ Attendance Figures Exposed

Zero Hedge
February 25, 2019

The Washington Post has stealth-edited all mention of Richard Branson’s Venezuela aid concert in Cucuta, Colombia, after the paper originally claimed that the event “drew a crowd of more than 200,000 people Friday.” 

Branson hoped to attract 250,000 people to the concert and raise $100 million to “buy food and medicine for Venezuelans suffering widespread shortages.”

The original version of the article, written by WaPo’s South American bureau chief Anthony Faiola and two other journalists, can still be seen at the Mercury Newswhich aggregated it before the changes were made (including a headline change).

The attention on Saturday remained immediately focused on the single largest staging ground for aid in Cucuta, Colombia — where a massive benefit concert hosted by British billionaire Richard Branson drew a crowd of more than 200,000 people Friday. –WaPo via the Mercury News

It can also be seen in a current Google search for the article:

second version of the article mentions Branson, but eliminates the 200,000 figure: “A convoy of 14 trucks bearing 280 tons of aid was being prepped near a warehouse loading dock here in Cucutá, where thousands of volunteers had camped overnight following a massive benefit concert for Venezuela put on by British billionaire Richard Branson.”

And the most recent version of the article has no mention of Branson or his concert

Why the change of heart?

A Saturday analysis by Moon of Alabama revealed that WaPo’s 200,000 figure was Fake News. 

“200,000 people?” asks MOA.


MOA notes that RT correspondent “Dan Cohen was in the VIP area in front of the stage”

Here’s where the Post‘s 200,000 claim is destroyed. MOA used Google Maps to check the size of the concert area and performs a bit of math:

The stage was build at the top right across both roadways…

Read more