News Article Cited by FBI Based on Steele Leaks

The FBI and DOJ used a news article published on Yahoo! News to bolster its case for surveillance of Trump campaign associate Carter Page, deliberately omitting or unaware that the information in the article had the same source as the infamous “dossier” itself, according to the House Intelligence Committee memo released Friday.

If the memo’s assertions are true, the FBI and DOJ knew that the Democratic National Committee-funded Fusion GPS dossier and its author, former British spy Christopher Steele, were motivated by political bias against Donald Trump. They also likely knew that the article in question, Michael Isikoff’s September 23, 2016 “U.S. intel officials probe ties between Trump adviser and Kremlin,” merely repeats the information Steele made in his dossier.

With the dossier, which also included an outlandish story of Trump committing a series of urological sex acts in a Moscow hotel, increasingly called into question, DOJ and FBI officials backed it up with Isikoff’s story explicitly denying the fact it had the exact same sourcing – Steele – and presented it as corroboration.

If the memo, crafted and released largely through the efforts of Intelligence Committee Chairman Devin Nunes (R-CA), proves true, these officials then either deliberately misled the U.S. Foreign Intelligence Surveillance Court (FISC) to get a FISA warrant against Page or were themselves unaware that Isikoff was using Steele as his own source.

As the memo reads:

The…

Read more